Nieuw GVT
Klantportal

Nieuw GVT Klantportal biedt klanten extra service, overzicht en gebruiksgemak.

Het nieuwe GVT klantportal, dat momenteel wordt uitgerold, is in niets meer te vergelijken met de oude versie. Na het inloggen stapt de gebruiker meteen binnen in de wereld van GVT: met mooie beelden, een strak ontwerp, warme kleuren en de laatste bedrijfsnieuwtjes. Maar… nog veel belangrijker: het portal biedt een uitgebreid aanbod aan functionaliteiten. Van order-entry tot het aanmaken van transport documenten en labels. Van orderopvolging tot KPI rapportages. Alles is van A tot Z te volgen. Transparant, overzichtelijk en zeer gebruiksvriendelijk.

“We hebben door de jaren heen veel input verzameld van onze opdrachtgevers over zaken waar zij inzicht in willen hebben”,  vertelt Customer Service manager Shirley Adriaens. “Bij de ontwikkeling van dit nieuwe, custom made GVT klantportal is goed rekening gehouden met die wensen.”

Duidelijke statusoverzichten

Het klantportal biedt ook de mogelijkheid om orders eenvoudig via een CSV-file te uploaden. In dat geval behoort manueel invoeren tot het verleden. Labels of verzenddocumenten (distributielijst,  CMR) zijn gemakkelijk te printen. Verdeeld over vijf statussen is in één oogopslag duidelijk in welke fase een order zich bevindt.

Het portal kan verschillende partijen binnen de supply chain inzicht geven in hun deel van het traject. Zo kan de opdrachtgever bij order-entry het emailadres van de ontvanger vermelden. GVT verzendt dan een eta-mail met een track & trace link naar de zending. De ontvanger heeft zo altijd real time inzicht in wanneer hij de goederen kan ontvangen. Ook leveranciers van onze opdrachtgevers kunnen toegang krijgen tot het portal, in een afgebakende omgeving met hun eigen data.

Extra service buttons

Met de <Hou me op de hoogte> knop, kan de opdrachtgever bij belangrijke of speciale zendingen aangeven dat hij over elke stap in het zendingsproces per mail geïnformeerd wil worden. Ook kan er vanaf ieder scherm in het portal direct contact worden gezocht met de GVT Customer Service afdeling. Met één druk op de knop kan de klant in een invulscherm zijn vraag stellen. Het systeem voegt automatisch de order- en klantgegevens toe en verzendt een mail.

Optimale transparantie

Tijdens de uitrol van het nieuwe portal worden GVT-klanten persoonlijk benaderd en krijgen ze uitleg. Ook is er een instructie-video gemaakt, toegankelijk via het klantportal. “Bij GVT streven we naar een hoge service en willen we het voor onze klanten zo gemakkelijk mogelijk maken”, aldus Shirley. “We willen daarbij heel transparant zijn. Daarom hebben we er ook voor gekozen om een maandelijkse KPI rapportage beschikbaar te stellen in het portal. Het klantportal laat dus precies zien wat we doen en hoe we het doen. Elke stap is nauwkeurig te volgen. Op basis van deze actuele en betrouwbare informatie kunnen onze opdrachtgevers hun eindklanten ook weer een betere service leveren.”

NIEUWS

  • 24 sep
    AFPRO en GVT spreken dezelfde logistieke taal Schone lucht in gebouwen… sinds corona weten we allemaal hoe belangrijk dat is. Bij AFPRO Filtertechniek in Alkmaar weten ze al veel… Lees meer
  • 30 aug
    Wilskracht 2021 Wie had anderhalf jaar geleden kunnen denken dat het coronavirus ons leven zolang zou beïnvloeden? Dat er zelfs een avondklok aan te… Lees meer
  • 23 dec
    Wilskracht 2020 zal voor iedereen de geschiedenisboeken ingaan als een bijzonder jaar, waarin we, totaal onvoorzien, te maken kregen met de… Lees meer
  • 22 dec
    Nieuw GVT Klantportal biedt klanten extra service, overzicht en gebruiksgemak Het nieuwe GVT klantportal, dat momenteel wordt uitgerold, is in niets meer te vergelijken met de oude versie. Na het inloggen stapt… Lees meer
  • 22 dec
    Groeiende behoefte naar B2C leveringen Door de coronacrisis bestellen consumenten steeds meer producten online. Ook zaken die groot en zwaar zijn, zoals radiatoren, airco’s… Lees meer