bavaria.jpg

Bavaria

Multimodale vervoeroplossingen passen prima bij bierbrouwer

 

Bierbrouwer Bavaria in Lieshout is, net als GVT Group of Logistics, een familiebedrijf. Onder leiding vande 7de generatie Swinkels werken er momenteel zo’n 800 mensen. Eén daarvan is Fred Hooft, managerLogistiek. Sinds vorig jaar verzorgt de Barge Terminal van GVT  de intercontinentale export voor Bavaria.Dit komt neer op zo’n 4000 containers per jaar."


“Net als bij ons, merk je in de samenwerking met BTT dat ook daar de lijnen kort zijn, dat er snelbeslissingen worden genomen, waardoor je meteen aan de slag kunt”, vertelt Hooft. “Dat is heel prettigwerken.”


Bavaria exporteert naar alle continenten, waarbij er nu een sterke groei te zien is in de markten in Zuid-Afrika en het Midden-Oosten. Blikjes, flesjes, glazen, bierviltjes... de Bavaria producten zijn in maar liefst120 landen wereldwijd terug te vinden. “Onze producten verlaten Nederland via de Rotterdamse haven.Voor het transport van de brouwerij naar de haven, zochten we alternatieven voor truckvervoer.Persoonlijk geloof ik niet meer in vrachtwagens, ik geloof alleen nog maar in spoor en water. Demultimodale oplossingen die GVT Group of Logistics biedt, passen daarom prima bij ons.”

 

DUURZAAMHEID

Bavaria heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan en niet slechts als mooi verkooppraatje. Op hetgebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen voldoet Bavaria aan de ISO26000 normering enontvingen ze als eerste brouwerij in Nederland een Lean&Green star. “Bavaria gaat uit van het principedat we de brouwerij in bruikleen hebben van de kinderen die de 8ste generatie vormen” aldus FredHooft. “En dat spreekt mij heel erg aan! Duurzaamheid en geld besparen gaat zeker hand in hand en datmaakt het echt heel interessant!”


Het beginstukje van een exporttraject gebeurt nog altijd per truck, daar is geen ontkomen aan. “Wehebben hier immers geen terminals op het terrein zelf” legt Hooft uit. “Wij laten GVT bepalen of decontainers via de trein of via de barge naar Rotterdam gaan. Zij weten immers als beste waar op datmoment voldoende capaciteit is om de vracht zo snel mogelijk in de haven te krijgen. Containers voor detrein worden vanuit Lieshout naar de Eindhovense railterminal gebracht, containers voor de binnenvaartvertrekken vanaf de Barge Terminal in Tilburg.” Een BTT rangeerder is continu op het Bavaria terreinaanwezig, om containers af- en aan te koppelen, waardoor het laadproces optimaal kan verlopen.


Fred Hooft ziet de samenwerking met GVT als een partnership. “Het is niet zo dat we een contracttekenen met een vervoerder en dan zeggen: zoek het verder zelf maar uit. We zijn continu met elkaar incontact. Als wij hier een beslissing nemen over het een of ander, dan vind ik het belangrijk dat allebetrokkenen begrijpen waarom we die beslissing nemen. Ik zie GVT dan ook veel meer als een partner,die met ons meedenkt en ons adviseert. Het is dan ook zeker onze intentie om een langdurige relatiemet hen te onderhouden. Wij zijn tot nu toe in ieder geval heel tevreden over de samenwerking!”
<Quote> “Ik geloof alleen nog maar in spoor en water, niet meer in vrachtwagens.”

 

Zo bedienen wij onze klanten

Klantencases