bavaria.jpg

Bavaria

Multimodale vervoeroplossingen passen prima bij bierbrouwer

 

Bierbrouwer Bavaria in Lieshout is, net als GVT Group of Logistics, een familiebedrijf. Onder leiding van de 7de generatie Swinkels werken er momenteel zo’n 800 mensen. Eén daarvan is Fred Hooft, manager Logistiek. Sinds vorig jaar verzorgt de Barge Terminal van GVT  de intercontinentale export voor Bavaria. Dit komt neer op zo’n 4000 containers per jaar."


“Net als bij ons, merk je in de samenwerking met BTT dat ook daar de lijnen kort zijn, dat er snel beslissingen worden genomen, waardoor je meteen aan de slag kunt”, vertelt Hooft. “Dat is heel prettig werken.”


Bavaria exporteert naar alle continenten, waarbij er nu een sterke groei te zien is in de markten in Zuid-Afrika en het Midden-Oosten. Blikjes, flesjes, glazen, bierviltjes... de Bavaria producten zijn in maar liefst 120 landen wereldwijd terug te vinden. “Onze producten verlaten Nederland via de Rotterdamse haven. Voor het transport van de brouwerij naar de haven, zochten we alternatieven voor truckvervoer. Persoonlijk geloof ik niet meer in vrachtwagens, ik geloof alleen nog maar in spoor en water. De multimodale oplossingen die GVT Group of Logistics biedt, passen daarom prima bij ons.”

 

DUURZAAMHEID

Bavaria heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan en niet slechts als mooi verkooppraatje. Op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen voldoet Bavaria aan de ISO26000 normering en ontvingen ze als eerste brouwerij in Nederland een Lean&Green star. “Bavaria gaat uit van het principe dat we de brouwerij in bruikleen hebben van de kinderen die de 8ste generatie vormen” aldus Fred Hooft. “En dat spreekt mij heel erg aan! Duurzaamheid en geld besparen gaat zeker hand in hand en dat maakt het echt heel interessant!”


Het beginstukje van een exporttraject gebeurt nog altijd per truck, daar is geen ontkomen aan. “We hebben hier immers geen terminals op het terrein zelf” legt Hooft uit. “Wij laten GVT bepalen of de containers via de trein of via de barge naar Rotterdam gaan. Zij weten immers als beste waar op dat moment voldoende capaciteit is om de vracht zo snel mogelijk in de haven te krijgen. Containers voor de trein worden vanuit Lieshout naar de Eindhovense railterminal gebracht, containers voor de binnenvaart vertrekken vanaf de Barge Terminal in Tilburg.” Een BTT rangeerder is continu op het Bavaria terrein aanwezig, om containers af- en aan te koppelen, waardoor het laadproces optimaal kan verlopen.


Fred Hooft ziet de samenwerking met GVT als een partnership. “Het is niet zo dat we een contract tekenen met een vervoerder en dan zeggen: zoek het verder zelf maar uit. We zijn continu met elkaar in contact. Als wij hier een beslissing nemen over het een of ander, dan vind ik het belangrijk dat alle betrokkenen begrijpen waarom we die beslissing nemen. Ik zie GVT dan ook veel meer als een partner, die met ons meedenkt en ons adviseert. Het is dan ook zeker onze intentie om een langdurige relatiemet hen te onderhouden. Wij zijn tot nu toe in ieder geval heel tevreden over de samenwerking!”

 

Hiervoor komen wij elke ochtend uit ons bed

En daarom moet je bij GVT zijn...