Shirely en Armand.jpg

Bewakers van uniformiteit

16/07/2019

Binnen GVT zijn er een paar ‘overkoepelende mensen’ die veel heen en weer reizen tussen de diverse vestigingen. Voor de Benelux Transport & Distributie tak werken Armand Schuffelers (general manager Benelux) en Shirley Adriaens (accountmanager) in zo’n overkoepelende functie. Samen met de vestigingsmanagers zetten zij de lijnen uit op het gebied van operationele zaken en klantbeheer. En bewaken ze de procedures, zodat op elke GVT vestiging op een eenduidige wijze wordt gewerkt.


“Op het moment dat er iets nieuws uitgerold moet worden binnen GVT Transport & Logistics zorgen wij ervoor dat dat op alle depots soepel en op een uniforme manier verloopt”, zo vat Shirley de werkzaamheden kort samen. Dat ‘nieuws’ kan van alles zijn: van een nieuw planning tool tot een nieuwe klant, van een nieuwe service tot een aanpassing in een proces. “Een klant die gebruik maakt van al onze hubs, moet ook overal op eenzelfde wijze bediend worden”, vult Armand aan.


Samen groeien in een langdurige relatie

Het klantbeheer heeft het afgelopen jaar een flinke ontwikkeling doorgemaakt. “We hebben inmiddels voor bijna al onze klanten een SLA (Service Level Agreement) en een SOP (Standard Operational Procedure) opgesteld”, vertelt Shirley. “We hebben ook meer structurele overlegmomenten ingepland, waarin we de performance en de verbeterpunten bespreken: hoe kunnen we bijvoorbeeld de datastromen verder optimaliseren? Of de kosten verlagen? Wellicht kan het aantal  tijdsleveringen omlaag of kan het zendingsprofiel verder geconsolideerd worden. Door duidelijkheid te krijgen over de wensen van de klant en wat GVT allemaal kan bieden, kunnen we elkaar naar een hoger niveau brengen. Wij zijn een organisatie die graag relaties voor de lange termijn aangaat en meegroeit met een klant. GVT heeft echt veel kennis en expertise in huis om de verdere groei van een klant te faciliteren.”

 

Voorop op IT gebied

Na ruim 3 jaar elders gewerkt te hebben, keerde voormalig planner Armand in november 2018 weer terug op het vertrouwde GVT-nest. Zijn eerste grote project was de implementatie van de nieuwe planningstool Smartour, dat op alle GVT vestigingen gebruikt gaat worden. “GVT heeft een grote affiniteit met IT. We willen op dat gebied constant voorop lopen en dat trekt mij heel erg”, vertelt Armand. “Ik vind het dan ook geweldig om hier weer terug te zijn, in deze overkoepelende rol met veel uitdaging.”


Naast de implementatie van Smartour staan er nog andere ontwikkelingen op het programma, zoals de nieuwe service voor Priority zendingen en het in gebruik nemen van nieuwe boordcomputers. “GVT is een groot bedrijf. Als we nieuwe dingen invoeren,  dan is het belangrijk dat zoiets company breed goed wordt aangepakt. Dat iedereen, of je nu in Apeldoorn, Alkmaar, Veendam of Tilburg werkt, weet hoe te handelen. Ik werk voor deze operationele implementaties heel nauw samen met de vestigingsmanagers (Yorden, Arriën en Ruben), maar waak er ondertussen goed voor dat we alles op eenzelfde wijze uitvoeren.”
 

Hiervoor komen wij elke ochtend uit ons bed

En daarom moet u bij GVT zijn...