goodhabitz_0.jpg

Goodhabitz trainig vitaal

19/09/2019

Vooral na de zomervakantie, om die vakantiekilo’s weg te werken storten we ons in allerijl op een dieet of voedingsadvies. Na een paar weken komen we erachter dat we niet afgevallen, maar aangekomen zijn. Wat doen we met zijn allen toch verkeerd? En wat zijn nu vitale aanpassingen die zorgen voor verandering op de lange termijn? We hebben vier tips op een rijtje gezet:

 

Dutten om te detoxen

Heb jij weleens last van FOMO (Fear Of Missing Out)? Is het ’geen feest als jij niet bent geweest’? Dat gaat uiteindelijk wel ten koste van jouw nachtrust. En laat langer slapen nu veel effectiever zijn dan het beknibbelen op calorieën. Het heet dus niet voor niets een schoonheidsslaapje. Wie wil ontgiften, doet dat het beste met zijn of haar eigen lichaam. Weg met de sapjes; gratis en voor niets reset jouw lichaam zichzelf. Mits je genoeg uren tussen de lakens doorbrengt, tenminste. Acht uur slaap is essentieel.

 

Goed werk heeft tijd nodig

De meeste voedingsadviezen en diëten richten zich op de korte termijn. Maar dat houden we vaak niet vol, omdat die strikte voorschriften maar moeilijk in te passen zijn in onze levensstijl. Daarom is het veel beter om te kijken wat bij je past en wat je op langere termijn vol kunt houden. Richtlijnen volgen in plaats van regels opleggen. De Schijf van Vijf kan jou bijvoorbeeld helpen op het gebied van eten en de Nederlandse Norm Gezond Bewegen op het gebied van lichaamsbeweging. Wat je daarbij helpt is een dertig dagen challenge. Het lijkt misschien ook zo’n fithype, maar deze richt zich op de lange termijn. Als je kleine veranderingen op het gebied van eten en bewegen een maand volhoudt, is er een grote kans dat ze een goede gewoonte worden én blijven!


Begin de dag met een dansje

Als je totaal geen ochtendmens bent is het waarschijnlijk geen goed idee, maar anders loont het de moeite om ’s ochtends te sporten. Het helpt je niet alleen om elke dag voldoende te bewegen, maar het doet ook wonderen voor jouw humeur. Een workout in de ochtend van ongeveer twintig minuten heeft volgens Tom Rath uit het boek ‘Eet, beweeg, slaap’ tot wel twaalf uur lang een positief effect op je humeur. Het klopt: “Wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag…”

 

Wil je meer weten over hoe je zo vitaal mogelijk kunt leven? Volg dan nu de online training 'Vitaliteit'

 

ONZE GOODHABITZ TOPPERS 

 

Hiervoor komen wij elke ochtend uit ons bed

En daarom moet u bij GVT zijn...