_BDF0317.jpg

GVT Apeldoorn: goed op weg naar 100% leverbetrouwbaarheid

16/07/2019
‘Eerst beter, dan meer’; dat is het motto van GVT voor het jaar 2019. Na een hectische en zeer drukke periode, was het tijd een pas op de plaats te maken. Ook in Apeldoorn, waar vestigingsmanager Arriën van de Scheur, samen met het team, een flink aantal verbeteringen en veranderingen doorvoerde. Met als resultaat een stijgende leverbetrouwbaarheid. Arriën: “Ons streven is natuurlijk 100% en daar zitten we niet ver meer vandaan. Samen met onze klanten bekijken we hoe we ook dat laatste stapje nog kunnen maken. Eerder zijn wij niet tevreden!”

Arriën begon zijn baan bij GVT een jaar geleden. “Op dat moment lag er al een duidelijk plan met een aantal uitdagingen: performance verbeteren, onderzoek naar vervuiling van het netwerk en bekijken hoe dingen efficiënter kunnen werken. Wij zijn begonnen met een nulmeting. Knelpunten werden in beeld gebracht: welke dingen gaan goed, maar kunnen beter? Welke werkzaamheden en taken zijn er en hoe zijn die verdeeld over de medewerkers? Hoewel er in het verleden al verschillende activiteiten gecentraliseerd waren op het hoofdkantoor in Tilburg, konden we hier toch nog een slag maken. Inmiddels zijn alle niet operationele functies van Apeldoorn naar Tilburg verhuisd.”
 

First time right

Ook op de afdelingen Planning en Customer Service werd een verbetertraject ingezet. Arriën: “We kijken daarbij ook gericht naar de performance van onze mensen. Hoe kunnen we beter inhaken op hun competenties en daardoor mensen in hun kracht zetten. Om die reden laten we ons coachen in een OBM traject (Operational Behaviour Management). We kijken naar: hoe laten we de juiste mensen, de juiste dingen doen, zodat alles meteen in één keer goed gaat. Dat scheelt namelijk een heleboel herstelwerk achteraf.”
Deze aanpak heeft in de afgelopen tijd geleid tot een aantal personeelswisselingen. “Ons team is inmiddels bijna compleet. We hebben nu een goede mix van kennis en ervaring gecombineerd met een frisse blik en nieuwe ideeën”, vertelt Arriën.
 

Meer aandacht voor dienstverlening

Door de ‘first time right’ manier van werken, steeg de performance en verminderde het aantal contactmomenten met customer service. “De tijd die hiermee vrij komt, gaan we investeren in het verder opbouwen van een goede relatie met de klant”, aldus Arriën. “Het is onze doelstelling om vaker bij onze klanten op bezoek te gaan. En, op basis van onze rapportages, samen met hen te kijken waar verbeteringen en besparingen te realiseren zijn.” 
 

Nieuwe klanten werven

Elke dag een stapje beter, daar zijn alle medewerkers inmiddels ten volle van doordrongen. “Door de focus op een goede en stabiele performance, is onze basis nu goed op orde”, vertelt Arriën. “Een volgende stap is om regionale bedrijven uit de Veluwe stedendriehoek (Apeldoorn-Deventer-Zutphen), die landelijk opereren, aan ons te binden. Voor nieuwe klanten zetten wij een implementatieteam op, dat alle facetten van het wensen- en eisenpakket van de klant afdekt. Met één aanspreekpunt en korte lijnen. Daardoor kunnen we snel en efficiënt nieuwe goederenstromen aan ons distributienetwerk toevoegen.

Hiervoor komen wij elke ochtend uit ons bed

En daarom moet u bij GVT zijn...